Od czasu zainstalowania "nerki" problem przestal istniec ,rapid to rezerwa.Lampiarstwo to raczej nie formula1 wiec trzeba miec troche czasu zeby rozkoszowac sie "gra wstepna" zanim lampa oswieci Nas na dobre! Koledzy mojego syna, dorosli faceci i bez uzycia rapidu wymiekaja.!
(22-02-2014, 18:19)szekla napisał(a): [ -> ]Od czasu zainstalowania "nerki" problem przestal istniec ,rapid to rezerwa.Lampiarstwo to raczej nie formula1 wiec trzeba miec troche czasu zeby rozkoszowac sie "gra wstepna" zanim lampa oswieci Nas na dobre! Koledzy mojego syna, dorosli faceci i bez uzycia rapidu wymiekaja.!
Co prawda to prawda
C@rek dziś znowu grzebałem przy rapidzie i w ten akurat wchodzi. Dziwna sprawa
Mam jeszcze taki temat: z tego rapida do którego wchodzi czyszczak leje się w trakcie pracy. Normalnie działa ale też paliwo wycieka na zbiornik. Co może być nie tak?
No to faktycznie zagadka. Tym badrdziej, że jednego rapida mam nowego ale z epoki a inna lampa jest w miarę nowa. Ponadto element 224 u mnie dodatkowo się rozkręca w ten sposób, że dysza zostaje osobno a rurka osobno, ale to szczegół.
A czym uszczelniałeś dyszę rapida?
Ja tylko w miarę mocno skęcam.
Do tej pory żadnego uszczelniacza nie używałem.
No i muszę przyznać Wam rację! Czyszczaka pogiąłem i to nieźle, ale udało się go włożyć. Rapid dokręcony na siłę dalej mi cieknie ;( boję się gwint zerwać. Macie jakieś pomysły?
(23-02-2014, 23:33)KoGo napisał(a): [ -> ]No i muszę przyznać Wam rację! Czyszczaka pogiąłem i to nieźle, ale udało się go włożyć. Rapid dokręcony na siłę dalej mi cieknie ;( boję się gwint zerwać. Macie jakieś pomysły?
Mi też skręcanie do oporu nic nie dało. Wprawdzie nafta nie lała się już po zbiorniku, ale nadal przeciekała i zbierała na nakrętce. W moim przypadku jedynie uszczelnienie gwintu pomogło.
A czym go Shelton uszczelniłeś? Kombinowałem z teflonem, ale ciężko go nałożyć ze względu na mechanizm, pasta miedziowa też nie pomogła.
(23-02-2014, 23:51)KoGo napisał(a): [ -> ]A czym go Shelton uszczelniłeś? Kombinowałem z teflonem, ale ciężko go nałożyć ze względu na mechanizm, pasta miedziowa też nie pomogła.
Tzn. ja miałem pod ręką tylko taśmę teflonową, ale ona wytrzymuje jakieś 200 st.C, a na rapidzie myślę, że jest przynajmniej dwa razy tyle, więc na stałe rozwiązanie się nie nadaje. Chciałem tylko sprawdzić, czy jak uszczelnię gwint, to przestanie cieknąć i przestało. A taśma wytrzymywała te kilka odpaleń. Później używałem już tyko nerki na spirytus. Z nawinięciem taśmy na zmontowanej lampie problemu nie miałem. A dlaczego pasta miedziowa nie działa? Nie znam lepszego rozwiązania. Może koledzy coś doradzą.
najczęsciej paliwa nie trzyma gumowa uszczelka w częsci 229