Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rapid
#21
Od czasu zainstalowania "nerki" problem przestal istniec ,rapid to rezerwa.Lampiarstwo to raczej nie formula1 wiec trzeba miec troche czasu zeby rozkoszowac sie "gra wstepna" zanim lampa oswieci Nas na dobre! Koledzy mojego syna, dorosli faceci i bez uzycia rapidu wymiekaja.!
#22
(22-02-2014, 18:19)szekla napisał(a): Od czasu zainstalowania "nerki" problem przestal istniec ,rapid to rezerwa.Lampiarstwo to raczej nie formula1 wiec trzeba miec troche czasu zeby rozkoszowac sie "gra wstepna" zanim lampa oswieci Nas na dobre! Koledzy mojego syna, dorosli faceci i bez uzycia rapidu wymiekaja.!

Co prawda to prawda Wink

C@rek dziś znowu grzebałem przy rapidzie i w ten akurat wchodzi. Dziwna sprawa

Mam jeszcze taki temat: z tego rapida do którego wchodzi czyszczak leje się w trakcie pracy. Normalnie działa ale też paliwo wycieka na zbiornik. Co może być nie tak?
#23
(22-02-2014, 21:11)KoGo napisał(a): Co prawda to prawda Wink

C@rek dziś znowu grzebałem przy rapidzie i w ten akurat wchodzi. Dziwna sprawa

Mam jeszcze taki temat: z tego rapida do którego wchodzi czyszczak leje się w trakcie pracy. Normalnie działa ale też paliwo wycieka na zbiornik. Co może być nie tak?
Dla mnie sprawa też była dziwna, bo miałem podobny problem, kiedy odnawiałem swoją lampę. W otworki rapida musi wchodzić 'czyszczak', bo tak jak pisałem wcześniej po to on jest. Jakby to było, gdyby rapid się nam zapchał i trzeba by było szukać w terenie czegoś do wyczyszczenia. Myślę, że po to właśnie dają to narzędzie do kompletu. Wink Ponadto mi do wszystkich 3 otworków w rapidzie po wyczyszczeniu mieściła się też igła. Musisz mieć tam konkretny osad na ściankach. W moim przypadku był twardy, jak zaschnięta żywica. Jakby tam ktoś superglue nalał. Smile

Co do przeciekania rapida podczas pracy, to wydaje mi się, że po prostu nafta wylatuje spod elementu #221. Miałem tak i uszczelnienie gwintu na #224 pomogło.
[Obrazek: petromax_221.jpg]
[Obrazek: petromax_226.jpg]
Choćbym nawet szedł ciemną doliną, zła się nie ulęknę, boś ty ze mną. Blask twój i ciepło twoje mnie pocieszają.
#24
No to faktycznie zagadka. Tym badrdziej, że jednego rapida mam nowego ale z epoki a inna lampa jest w miarę nowa. Ponadto element 224 u mnie dodatkowo się rozkręca w ten sposób, że dysza zostaje osobno a rurka osobno, ale to szczegół.
A czym uszczelniałeś dyszę rapida?
Skype: kogo..
#25
Ja tylko w miarę mocno skęcam.
Do tej pory żadnego uszczelniacza nie używałem.
#26
No i muszę przyznać Wam rację! Czyszczaka pogiąłem i to nieźle, ale udało się go włożyć. Rapid dokręcony na siłę dalej mi cieknie ;( boję się gwint zerwać. Macie jakieś pomysły?
Skype: kogo..
#27
(23-02-2014, 23:33)KoGo napisał(a): No i muszę przyznać Wam rację! Czyszczaka pogiąłem i to nieźle, ale udało się go włożyć. Rapid dokręcony na siłę dalej mi cieknie ;( boję się gwint zerwać. Macie jakieś pomysły?
Mi też skręcanie do oporu nic nie dało. Wprawdzie nafta nie lała się już po zbiorniku, ale nadal przeciekała i zbierała na nakrętce. W moim przypadku jedynie uszczelnienie gwintu pomogło.
Choćbym nawet szedł ciemną doliną, zła się nie ulęknę, boś ty ze mną. Blask twój i ciepło twoje mnie pocieszają.
#28
A czym go Shelton uszczelniłeś? Kombinowałem z teflonem, ale ciężko go nałożyć ze względu na mechanizm, pasta miedziowa też nie pomogła.
Skype: kogo..
#29
(23-02-2014, 23:51)KoGo napisał(a): A czym go Shelton uszczelniłeś? Kombinowałem z teflonem, ale ciężko go nałożyć ze względu na mechanizm, pasta miedziowa też nie pomogła.
Tzn. ja miałem pod ręką tylko taśmę teflonową, ale ona wytrzymuje jakieś 200 st.C, a na rapidzie myślę, że jest przynajmniej dwa razy tyle, więc na stałe rozwiązanie się nie nadaje. Chciałem tylko sprawdzić, czy jak uszczelnię gwint, to przestanie cieknąć i przestało. A taśma wytrzymywała te kilka odpaleń. Później używałem już tyko nerki na spirytus. Z nawinięciem taśmy na zmontowanej lampie problemu nie miałem. A dlaczego pasta miedziowa nie działa? Nie znam lepszego rozwiązania. Może koledzy coś doradzą.
Choćbym nawet szedł ciemną doliną, zła się nie ulęknę, boś ty ze mną. Blask twój i ciepło twoje mnie pocieszają.
#30
najczęsciej paliwa nie trzyma gumowa uszczelka w częsci 229
Viribus unitis


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości