Liczba postów: 485
71
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
0
Liczba postów: 431
70
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
0
Jak-czym- dokladnie czysciles?
Liczba postów: 485
71
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
0
Szczerze mówiąc bardzo żałuje że nie zostawiłem w takim stanie jak na zdjęciu nr 3, ale teraz już za późno, poza tym bardzo by się to żarło z nowymi częściami, które będę musiał zdobyć pewnie z pelam.de.
Po kolei:
- rozebranie na części po odmoczeniu w jakimś tłustym "odrdzewiaczu" gwintów
- mycie zwykłą gorącą wodą starej powłoki chromowej (prawie cała się zmywa )
- odmoczenie w jakimś płynie do mycia WC na bazie chloru (może być domestos albo coś tańszego) po tym etapie mamy zdjęcie nr 3
- szorowanie druciakiem do szorowania garów z resztek chromu
- szorowanie cifem lub czymś podobnym
- szorowanie "gąbką ścierną" do polerowania/matowania stali kwasoodpornej (około 300)
- przepolerowanie papierem ściernym wodnym 500 - ten etap powinienem powtórzyć bo zostało to zrobione zbyt powierzchownie
-polerowanie pastą polerska Autosol - najlepsza pasta polerska - ( z powodu zbyt słabego przepolerowania papierem 500 nadal widać drobne wżery na całej powierzchni i dlatego połysk nie jest jak zwierciadło,
Koszyk :
po oddzieleniu stalowej części odmoczenie jej w "Fosolu" z grubej warstwy rdzy, potem przetarcie papierem ściernym aby "zniszczyć" resztki chromu.
ugotowanie w roztworze 600g sody kaustycznej + 300g saletry potasowej w niecałym litrze wody przez co najmniej 30minut następuje poczernienie (oksydowanie) stali - nie rdzewieje ona potem i jest czarna.
Uwaga ostatni etap robić bardzo uważnie, ne dolewać wody w czasie gotowania!!! Bo będzie pryskało i poparzy albo nawet wypali oczy!
Dyszę udało się odczyścić, niestety igła jest do wymiany.
serwisploterow.myds.me - jeśli potrzebujesz naprawić coś na pograniczu elektroniki, automatyki, łączności odezwij się prywatnie