Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jaka to lampa?
#1
Witam serdecznie i pozdrawiam wszystkich użytkowników i sympatyków lamp ciśnieniowych. Jestem tu nowy i na wstępie pragnę zaznaczyć, że mam tylko bardzo ogólne pojęcie o tych lampach, które mnie zawsze fascynowały.
W dzisiejszym pięknym dniu - jeeeest!!! Przyszła paczka z lampą. Emocje urosły mi do maksimum.
I tak: będę miał wiele pytań. Może ktoś doświadczony z forum mnie poprowadzi w tajemniczy świat tych lamp?
Pytanie na początek? Jaka to lampa - chodzi mi o typ, bo nie ma żadnych oznaczeń i czy coś z niej "będzie"? Huh


Załączone pliki Miniatury
           
#2
Petromax 829B (HK500) popularnie zwany Bundesmaksem.
Rocznikowo po 1963 roku Smile

Na większość pytań jakie potencjalnie możesz zadać odpowiedzi znajdziesz tu:
http://lampycisnieniowe.pl/forum/Thread-...Bundeshwer
#3
Zacna lampa i dobry materiał na pełną rewitalizację. Możesz taką zobaczyć na moim kanale na youtube. Na forum jest też świetny instruktaż Sheltona jak rozkręcić ja na części pierwsze Smile

http://lampycisnieniowe.pl/forum/Thread-...Bundeshwer
"The smell, you know that gasoline smell, the whole hill. Smelled like … victory"
#4
Niestety pompka pompuje, ale ciśnienie nie powstaje. Właśnie skończyłem z wyciąganiem zaworka - dyszy pod pompką, przy okazji uszczelkę ołowianą trafił szlag. Okazało się, że lampa jest zabita czarnym szlamem w środku, także będę musiał rozebrać ją w mak i na moczenie. Spróbowałem na tym zaworku środka do czyszczenia przepustnic (samochodowego), - puszcza wszystko w mig. Następne pytanie: manometr stoi cały czas na 1 barze - popsuty? I pokrętło gaźnika mam luźne, chwieje się na wszystkie strony, jest też luz jak chce się pokręcić lewo-prawo.
#5
Jak pompka pompuje a ciśnienie nie powstaje to może być wiele powodów (nieszczelności):
1) uszczelka ołowiana pod parownikiem, rapidem uszkodzona
2) uszczelka gumowa pod manometrem uszkodzona
3) zaworek w dolnej części parownika uszkodzony
4) zaworek tłoczka uszkodzony
5) odkręcona śruba spuszczająca powietrze ze zbiornika (ta w manometrze)
Pewnie było by tu kilka propozycji z najmniej przyjemną a mianowicie z nieszczelnym zbiornikiem, ale może na teraz bez pesymizmu. Szybkie pytanie, pompowałeś z naftą w zbiorniku czy na sucho?

Jak masz pompkę to możesz sprawdzić manometr. Przykładasz wąż do manometru i pompujesz (końcówka gumowa). Jak wskazówka będzie się ruszała to manometr jest sprawny, jak nie to nie.

Luz na pokrętle może być powodem:
1) zwykłego niedokręcenia śruby
2) braku grafitowej uszczelki
Jak to rozkręcisz zobaczysz czy wszystko jest. Ewentualnie zawsze na próbę można dokręcić i zobaczyć czy jest poprawa.
#6
Zauważyłem, że nie mam tzw.: protectionplate, czyli blachy na dole obejmującej rapid i parownik Artikelnummer 126-alt500-bw.
#7
A możesz zrobić zdjęcie tych blach?
#8
Brakiem tej osłony się nie przejmuj. Tak BTW do ogółu populacji forum Smile, to mając lampę wyposażoną w nerkę da się jednocześnie mieć tą osłonę? Sam nigdy na nią nie trafiłem.
[Obrazek: petromax-hk500-protection-plate.jpg]
Choćbym nawet szedł ciemną doliną, zła się nie ulęknę, boś ty ze mną. Blask twój i ciepło twoje mnie pocieszają.
#9
Witaj Maxie, no to chlopie wsiakles, ja tez zaczynalem od jednego Petromaxa, taka niewinna zabawa, a teraz? Lampy wszedzie... Nota bene, fajna lampka Smile
#10
Bardzo ładna lampka - gratuluję. Mam w dwóch lampka tą osłonkę i nerkę jednocześnie - jakoś to działa Wink
Skype: kogo..


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości