W moim Opti 930 zawór pompki przepuszczał powietrze- trzeba go było wymienić. Niestety producent zastosował nietypowy kształt zaworu i nie dało się go odkręcić ani kluczem nasadowym ani śrubokrętem. Wykonałem więc na szybko potrzebne narzędzie ze starej suwmiarki - szczelina musi mieć 5mm szerokości. Szybko i skutecznie
Musi być dosyć światła, żeby przy nim widzieć ciemność.
28-04-2013, 22:13 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-04-2013, 22:14 {2} przez Tyrell.)
Szwedzkie wynalazki ... o śledziach już wspominaliśmy ... ogólnie ten sam problem mam z lutlampą Primus 632. Ni w ząb nie mogę się dobrać do zaworu pompki.
"The smell, you know that gasoline smell, the whole hill. Smelled like … victory"
30-04-2013, 00:33 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-04-2013, 10:01 {2} przez Tyrell.)
Chodzi raczej o skrót myślowy. Test szczelnosci zbiornika robi sie w wiadrze z wodą. Wszelkie źródła wycieku objawiają się majestatyczną kawalkadą bąbelków zmierzającą ku powierzchni wody. Zazwyczaj problemem leży w spreżynach osłabionych przez dziesięciolecia mozolnej eksploatacji
"The smell, you know that gasoline smell, the whole hill. Smelled like … victory"
Dokładnie, test uszczelek lepiej przeprowadzić na lampie bez paliwa w wiadrze z wodą - napompować trochę, wyjąć tłoczek, zanurzyć tak, żeby woda była powyżej pokrętła iglicy i patrzeć gdzie ucieka. W Optimusach powietrze zawsze ucieka górą, bo tam nie ma zaworu wstecznego i tylko iglica w dyszy spowalnia ucieczkę zawartości zbiornika. Dla zimnej nafty nie ma tragedii, ale samo powietrze wyleci dosyć szybko, więc ciężko zrobić test 'na sucho'.
Musi być dosyć światła, żeby przy nim widzieć ciemność.