Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hasag no 102 od sąsiada - pomoc przy renowacji
#1
Witam

Z racji tego że przypadkowo stałem się posiadaczem lampy ciśnieniowej, a jestem laikiem w tym temacie, serfowanie po necie zaprowadziło mnie tu. Z racji tego serdecznie witam wszystkich użytkowników. Big Grin


Dostałem od sąsiada za symboliczne "dziękuję" taką oto lampę przedstawiona na poniższych zdjęciach. Sąsiad za młodu(lata 60-70te) był furmanem i podejrzewam, ze lampę woził ze sobą używając ją do oświetlania drogi itp.
Z tego co udało mi się wyczytać po sygnaturach jest to Hasag no 102, na drugiej sygnaturze napisane fur petroleum. Lubie takie starocie i chciałbym doprowadzić ja do stanu używalności. Już udało mi się wygonić osy, które zagnieździły się w zbiorniczku Wink
Polatałem i poszukałem info na temat tej lampy ale nic konkretnego nie znalazłem. (moc świeenia, sposób zapalania itp.)
Powiedzcie mi fachowym okiem czy da sie to jeszcze odratować? Macie może jakieś katalogi, opisy do tego modelu?
Mam checi i zaplecze warsztatowe (piaskarkę itp)więc myślę, że z renowacją nie byłoby problemu. Trzeba by tylko wygospodarować ciutkę czasu, a z tym wiadomo,że jest rożnie. Blush

W lampie z tego co widzę brakuje pompki oraz szkła i siatki katalitycznej. Być może czegoś jeszcze o czym ja nie wiem Blush
Być może pompka pasowałaby od innego modelu Hasaga?

Będę wdzięczny za każda pomoc i wskazówki.

[Obrazek: 14102013742.jpg]
[Obrazek: 14102013743.jpg]
[Obrazek: 14102013744.jpg]
[Obrazek: 14102013745.jpg]
[Obrazek: 14102013746.jpg]
[Obrazek: 14102013748.jpg]
[Obrazek: 14102013749.jpg]
#2
Ja zaczął bym od sprawdzenia szczelności zbiornika.
Patrząc na zdjęcia widać sporo rudej więc z tym może być różnie.

Tu kilka linków:
http://www.classicpressurelamps.com/foru...?tid/2830/
http://www.classicpressurelamps.com/foru...hp?tid/25/
#3