Kupiłem jeszcze długo przed świętami takiego oto Petromaxa
Z pierwszych oględzin wynika, że brakuje mu drucika do przetykania dyszy w iglicy (ułamany), popękane szkło,
cieknący rapid na uszczelce
i zdepnięty daszek który już został wyprostowany.
Niestety lampa nie posiada żadnych tabliczek i trudno stwierdzić jaki to rocznik.
Może ktoś z Was np. po szkle albo innym szczególe będzie potrafił określić rocznik tej lampy?
Martwi mnie tylko zbiornik a w zasadzie jego spód. Farba posiada jakieś przebarwienia jakby była malowana.
Powiedzcie czy idzie dokupić brakujące tabliczki?
Czy uszczelka ołowiana pasuje zarówno pod parownik jak i rapid?
Na dzień dzisiejszy lampa rozebrana w drobny mak.
Zbiornik wewnatz wyszorowany szkłem.
Po rapidzie nie starsza niż 1964 i nie młodsza niż 1954.
Cytat:Czy uszczelka ołowiana pasuje zarówno pod parownik jak i rapid?
Tak, to te same uszczelki. W zaworze pompki jest inna. Bardzo fajna lampa.
Nie przejmuj się tym dnem zbiornika,
to nie jest farba, Bundesmaxy były chromowane na matowo.
(06-01-2014, 19:11)rastuch napisał(a): [ -> ]Powiedzcie czy idzie dokupić brakujące tabliczki?
Tak, jeśli kupisz je z jakąś lampą.
Ja osobiście nie spotkałem takowych a szukałem, bo sam mam braki.
(06-01-2014, 19:11)rastuch napisał(a): [ -> ]Czy uszczelka ołowiana pasuje zarówno pod parownik jak i rapid?
Uszczelka pod parownik i pod rapid to ta sama. Jej numer wg instrukcji to #90. A w liczbach wygląda to tak (jak byś chciał ją sam wyciąć):
- wysokość (grubość) - 2mm
- średnica wewnętrzna - 10mm
- średnica zewnętrzna - 14mm (ta wartość róznić się może w zależności od źródła pochodzenia uszczelek - od spiromaxa dostałem chyba hasagowe, gdzie średnica zewnętrzna była w okolicach chyba 16mm, ale tego nie potwierdzę bo już wszystkie użyłem
)
(06-01-2014, 19:11)rastuch napisał(a): [ -> ]cieknący rapid na uszczelce
Zazwyczaj wystarczy dokręcić mocniej i samo się uszczelni, po co od razu wymieniać.
(06-01-2014, 19:11)rastuch napisał(a): [ -> ]Martwi mnie tylko zbiornik a w zasadzie jego spód. Farba posiada jakieś przebarwienia jakby była malowana.
Czasami takie przebarwienia dna mogą świadczyć o nieszczelności zbiornika. Przed kompletowaniem części zamiennych warto by było sprawdzić jego szczelność.
(06-01-2014, 20:16)Shelton napisał(a): [ -> ]Tak, to te same uszczelki. W zaworze pompki jest inna. Bardzo fajna lampa.
Dzięki.
Korzystam z Twej "serwisówki" do tego modelu
http://lampycisnieniowe.pl/forum/Thread-...=renowacja
(06-01-2014, 21:51)HansDKW napisał(a): [ -> ]Nie przejmuj się tym dnem zbiornika,
to nie jest farba, Bundesmaxy były chromowane na matowo.
Właśnie o to mi chodziło. Bałem się że ktoś wpakował "cywilny' zbiornik i machnął go sprejem na szybko.
(07-01-2014, 03:53)piotr napisał(a): [ -> ]Czasami takie przebarwienia dna mogą świadczyć o nieszczelności zbiornika. Przed kompletowaniem części zamiennych warto by było sprawdzić jego szczelność.
Piotrze przed rozebraniem lampy sprawdziłem ją na trzymanie ciśnienia. Z tego co zauważyłem leciało tylko z rapida.
Cz@arku dzięki za wymiary. Może w wolnej chwili coś wystrugam
Odnośnie tabliczek.
Mógłby ktoś wymierzyć tą tabliczke.
Chodzi mi o jej długość,szerokość, rozmiar czcionki górnej, srodkowej i dolnej,wymiar pustego pola i tej obramówki do okola na której nie ma czarnej farby.(bez jakiejś aptekarskiej precyzji)
Wnioskując po rapidzie winna byc taka jak z powyższego zdjecia a nie taka jak tu pod spodem, czy sie mylę?
Z drugiej strony przychodzi taka tabliczka? Bo ten temat paliwowy i zapytanie Czarka troche temu przeczy;
http://lampycisnieniowe.pl/forum/Thread-...iwo?page=3
Tak, powinna być tabliczka Nur für Petroleum. W tych lampach ze względów bezpieczeństwa nie wolno używać benzyny. Na Twoim miejscu skupiłbym się na jej uruchomieniu i ewentualnie wyczyszczeniu - zaprzątanie sobie głowy tabliczką nie ma sensu - to i tak nie jest egzemplarz 'kolekcjonerski'. Najprościej będzie Ci kupić zestaw naprawczy stąd:
http://allegro.pl/koszulki-zarowe-do-lam...37868.html oraz szkło stąd:
http://allegro.pl/szklo-zapasowe-do-lamp...43781.html - taniej chyba nie znajdziesz. Wymień wszystkie gumki, sprężynki i uszczelki z tego zestawu, załóż siatkę i szkło, wlej naftę i powinno wszystko śmigać
Po prostu lubię jak jest wszystko tam gdzie być powinno.
Widziałem te zestawy tylko skąd oni biorą te centy wysyłek?
Niestety ale Conrad ma magazyny i wysyła z Niemiec - stąd takie ceny. Może uda Ci się szkło i zestaw załatwić w jednej przesyłce.