Stabilizują w czasie jazdy i ustawiają poprawnie parowóz w zakręcie. Jedna z najważniejszych części parowozu odpowiedzialnych za dynamikę maszyny. Taki pięcio osiowy to nie łatwo ustawić zwłaszcza kiedy sztywne osie + każda spięta jarzmami i jak się wie jak działa mechanizm różnicowy w pociągach.
Obrazowo - że ciuchcia nie myszkuje na zakręcie..
Jak lokomotywa parowa wygląda wiem. Jednak nie zdawałem sobie sprawy, że koła które nie są napędzane są ważne.
Ale kolejnictwem nigdy się nie interesowałem.
No to lecimy do Wolsztyna
Marzy mi się tam wybrać. Jak na razie bliżej mi z Podkarpacia do Chabówki....
Może spróbuję w tym roku. I z lampiarzami by się spotkać można było, tak przy okazji i gdzieś wieczorkiem przysiedział bo to wyjazd już nie na jeden dzien...
Those 15 minutes went fast. I like the long parade around 11.15 - very very ladne Tyrell
Mikolaj
Wolsztyn is the last active locomotives roundhouse in Europe. Very impressive and very near to my home city Poznan. Annual spring parade gather entusiast from all part of the continent ... 5:40 is also nice. German series 18.201 the fastest operational steam locomotive in the world (180km/h). We should be proud of our common European heritage. Borders of our culture are where 1435mm tracks ends