Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DITMAR MAXIM 506
#1
Witam kolegów wakacyjnie WinkBig Grin Dawno nie odwiedzałem forum Sad

Wpadła mi w rece lampa benzynowa MAXIM 506. Jest w b. dobrym stanie.

Podczas konserwacji okazało się oczywiscie, że mam do wymiany tłok no i zawór zwrotny. mam wiec pytanie i prośbę o info. od jakich lamp/kuchenek pasują częsci lub inaczej gdzie można kupić skórkę tłoka i zawór zwrotny do 506?
#2
U nas w Polszy ciężko z częściami do Ditmarów, natomiast na rynku jest dość sporo tych lampek w dość niskich cenach - także zakup lampki na części nie powinien być problemem.
Skype: kogo..
#3
No tak, ale ja potrzebuję tłoka skórzanego i zaworku zwrotnego - tych rzeczy raczej od dawców nie otrzymam.

Wydaje mi się, że rozmiar zaworka zwrotnego wymairem podobny jest do starych kuchenek Primus, a tłok pasuje od Petromaxa, ale nie jestem pewien, więc zapytałem, czy ktoś kiedyś takie części zastosował .
#4
Też mam jednego Ditmara, a właściwie jego kawałek. Części zamiennych na rynku chyba nie ma wcale - oczywiście nowych. A że u mnie braki dość spore (prościej byłoby wymienić co jest, a nie czego brakuje) to stoi na półce i czeka na lepsze czasy.
Maciek
#5
Hmmm..... No to widzę, że będę zmuszony kombinować.
#6
W dobrych sklepach rowerowych można kupić skórki do pompek rowerowych o różnych średnicach - sam kupiłem swojego czasu kilka sztuk - może uda Ci się dobrać odpowiednią. Co do zaworków pompki to najczęściej regeneruje je sam. Sprężynka jak jest zgnita, bez problemu można dobrać, podbierając z innego urządzenia, a gumki dorabiam ze sznurów gumowych służących do samodzielnego wyrobu oringów (olejo i paliwoodporne) - do nabycia w sklepach z częściami do traktorów, koparek, hydrauliki siłowej itp.
Skype: kogo..
#7
Dzięki KoGo za szczegółową podpowiedz.

Z zaworkiem mam taki problem, że nie mogę go rozebrać, nie mogę odkrecić tulejki od łba, tzn. tulejka się obraca a i owszem i tylko tyle nie da sie przez to sprawdzić w jakim stanie jest sprężynka jak i gumka , widocznie zerwany jest gwint i siłowe rozwiazanie zniszczy zwórek całkowicie.

Swego czasu zakupiłem kilka sznurów oringowych o różnych średnicach to mógłbym sobie ewentualnie coś dociąć, ale z skórką tłoka to z sklepami rowerowymi to niezły patent Smile

Pierwszy raz spotykam sie z takim przypadkiem i dlatego doszedłem do wniosku, że lepiej wymienić cały zaworek.
#8
jak tylko gwint będzie trzymał, zaworek dość łatwo zregenerować - gorzej jest ze zwrotnymi na dole parownika w PX - tam guma z oringów jest za miękka, ale tam też już mam patent do przetestowania.
Skype: kogo..
#9
You can make pump-leather like this link shows. Just remember to let the leather be in water for 24 hours before shaping/pressing it or else it will crack. If you translate the link using Google-translate then note that the written language is Danish - not swedish.

http://www.fotogenforum.se/fotogen/phpBB...f=65&t=713

Mikolaj
#10
Thanks Mikolaj Smile


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości