17-12-2024, 15:30
Lampa wojskowa Armii USA Lampa benzynowa wojskowa USA ,,US SMP,, z 1991roku. Wyprodukowana przez firmę z USA " STATE MACHINE PRODUCTS COMPANY" 22 WARSAW ROAD
DRY RIDGE, KENTACKY 41035.
W komplecie:
1. Lampa benzynowa.
2. Oryginalne bardzo grube pudełko.
3. Części zamienne ( Rurki, woreczki, dysze itp.)
4. Kluczyk.
5. Spis części (LISTA)
6. Lejek do paliwa.
Wymiary lampy: Wys- 38cm, Średnica- 17cm, Waga- 2,3kg.
.
Instrukcja rozpalania znajduje się na żółtej naklejce na dole lampy.
Opis i specyfikacja: [z internetu, tłumacz google]
,,US SMP,, 1991
Latarnia, benzyna, paliwo ołowiowe lub bezołowiowe, w etui
Według Neila McRae, ta latarnia została opracowana wyłącznie dla Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych pod koniec lat czterdziestych XX wieku i od tego czasu była budowana przez różnych amerykańskich producentów, z przeważnie niewielkimi modyfikacjami, aż do 1991 roku.
Dopiero u Colemana na lampach zanotowano model 252 (od 1952: 252A),
u wszystkich innych producentów (AGM / Thermos / AutoFab / Form-Tech / Armstrong Products / SMP)
pozostała bez oznaczenia modelu.
W tym kraju często nazywa się to SMP od nazwiska ostatniego producenta (State Machine Products, Dry Ridge KY).
Często słyszy się także oznaczenie MIL SPEC (Specyfikacja Wojskowa).
Zakładam, że Coleman był zaangażowany w rozwój, bo są pewne podobieństwa do innych latarni benzynowych Colemana - tym bardziej niezrozumiałe, jak mogło wyjść to, co stoi przede mną i nieznośnie hałaśliwe.
Pod względem jasności jest porównywalna do latarni Coleman 200A lub podobnej latarni jednopłaszczowej, a pod względem dźwięku jest porównywalna do startującego odrzutowca. Jedyna różnica jest taka, że po kilku chwilach odrzutowiec znika z pola widzenia i słuchu, ale MilSpec stoi obok ciebie i hałasuje.
Prawie wszystkie znane latarnie benzynowe posiadają funkcję igły, którą włącza się poprzez przekręcenie
może wysunąć dyszę za pomocą dźwigni, jeśli zostanie zablokowana przez cząstki sadzy lub coś podobnego.
W latarniach MilSpec czegoś takiego nie ma. jeśli gaźnik jest zapchany - to musi być
starannie wyjmowany i czyszczony załączoną igłą do czyszczenia dyszy.
Zgodnie z naklejką gaźnik (generator) należy wymienić po ponad 300 godzinach użytkowania.
DRY RIDGE, KENTACKY 41035.
W komplecie:
1. Lampa benzynowa.
2. Oryginalne bardzo grube pudełko.
3. Części zamienne ( Rurki, woreczki, dysze itp.)
4. Kluczyk.
5. Spis części (LISTA)
6. Lejek do paliwa.
Wymiary lampy: Wys- 38cm, Średnica- 17cm, Waga- 2,3kg.
.
Instrukcja rozpalania znajduje się na żółtej naklejce na dole lampy.
Opis i specyfikacja: [z internetu, tłumacz google]
,,US SMP,, 1991
Latarnia, benzyna, paliwo ołowiowe lub bezołowiowe, w etui
Według Neila McRae, ta latarnia została opracowana wyłącznie dla Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych pod koniec lat czterdziestych XX wieku i od tego czasu była budowana przez różnych amerykańskich producentów, z przeważnie niewielkimi modyfikacjami, aż do 1991 roku.
Dopiero u Colemana na lampach zanotowano model 252 (od 1952: 252A),
u wszystkich innych producentów (AGM / Thermos / AutoFab / Form-Tech / Armstrong Products / SMP)
pozostała bez oznaczenia modelu.
W tym kraju często nazywa się to SMP od nazwiska ostatniego producenta (State Machine Products, Dry Ridge KY).
Często słyszy się także oznaczenie MIL SPEC (Specyfikacja Wojskowa).
Zakładam, że Coleman był zaangażowany w rozwój, bo są pewne podobieństwa do innych latarni benzynowych Colemana - tym bardziej niezrozumiałe, jak mogło wyjść to, co stoi przede mną i nieznośnie hałaśliwe.
Pod względem jasności jest porównywalna do latarni Coleman 200A lub podobnej latarni jednopłaszczowej, a pod względem dźwięku jest porównywalna do startującego odrzutowca. Jedyna różnica jest taka, że po kilku chwilach odrzutowiec znika z pola widzenia i słuchu, ale MilSpec stoi obok ciebie i hałasuje.
Prawie wszystkie znane latarnie benzynowe posiadają funkcję igły, którą włącza się poprzez przekręcenie
może wysunąć dyszę za pomocą dźwigni, jeśli zostanie zablokowana przez cząstki sadzy lub coś podobnego.
W latarniach MilSpec czegoś takiego nie ma. jeśli gaźnik jest zapchany - to musi być
starannie wyjmowany i czyszczony załączoną igłą do czyszczenia dyszy.
Zgodnie z naklejką gaźnik (generator) należy wymienić po ponad 300 godzinach użytkowania.
Viribus unitis