Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Petromax 2827 - kompletowanie...
#1
Witam Wszystkich. Jestem nowy w temacie, lampami zainteresowałem się szukając dobrej lampy naftowej na działkę. Przypadkiem wpadł mi w ręce Petromax 2827. Lampa jest zdekompletowana i liczę na pomoc, podpowiedzi gdzie dostane części by ją uruchomić...

Lampę wyczysciłem i rozebrałem. Udało sie uruchomić manometr działa prawidłowo, pompka też odratowana, rapid rozpyla. Bańka szczelna. Nie trzyma uszczelka na kolumnie, od jakiego modelu szukać części bo do 2827 nic nie ma. Igła jest złamana na wysokosci dyszy ale widziałem że ktoś na forum ma do sprzedania. Pokretło nie trzyma całkowicie cisnienia ale to nie wiem złamana za krótka igła?

Z braków

- palec do rapida oraz rurka rapida... Tu liczę że moze ktoś ma na sprzedaż chodz podobno ceny kosmos. Od jakiej lampy bedzie coś pasowało?

- Szkło z tego co wyczytałem od cp250. 89 x106mm ale znalazłem na all pod nazwą:

Rura szklana borokrzemowa 90x2,5x100mm

Skusiła mnie cena 45zl z paczką z tego co patrzyłem powinno pasować wymiarami...

-Siateczka z alle, rozumiem że 200cp bedzie dobra bo taką kupiłem

Ew do odpalania moge wykorzystywac spirytus zatykqjąc rapid.


Na działke kupilem kompletnego 500 z racji wielkosci i dostepnosci cześć ale tą też bym chciał odpalić...



           
#2
Hi
przed odpaleniem p-xa 2827 należy wyczyścic zbiornik wewn.z rdzy (aceton + srubki)
z szybkiego podgrzewacza zdemontować dolna część kipphebla (ostrożnie bo jest b.
kruchy) zaślepic szybki pogrzewacz ,do podgrzania palnika spirytus w pustej alum.foremce , z tych małych świeczek.
Wymienic tulejke grafitowa na pokrętle by nie uciekało ciśnienie.
Zamiast kipphebla można zamontowac odpowiednik łamany od 250.
Sprawdzić pompkę .Zobacz post dot rekonstrukcji łyzeczki od kipphebla sbm631.
szkło b.krzemowe trochę waży
Viribus unitis
#3