Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zwiększenie powierzchni parownika - siateczka mosiężna
#41
Przypominam, że w temacie alkanów i siatek mosiężnych uzyskaliśmy optymalne rozmiary z dwóch niezależnych źródeł. Pierwszy z badań własnych opartych na zaleceniach z forum Pelamu. Drugi z samego frontowego Ditmara 506 z 1943.

http://lampycisnieniowe.pl/forum/Thread-...-z-Ditmara

Posrebrzana siateczka miedziana by spiromax jest zdecydowanie bardziej delikatna i elastyczna (jak Czarek zaznaczył). Nie pamiętam już ile wcisnąłem takiej do mojej lampy, ale myślę, że mogło tego być prawie dwa razy więcej.
"The smell, you know that gasoline smell, the whole hill. Smelled like … victory"
#42
(23-11-2013, 11:35)spiromax napisał(a): Siatkę polecam wyłącznie do lamp na paliwo inne niż nafta co do której używania nie mam dużego doświadczenia.
Pozdrawiam.

Jak się zastanowić na tymi siatkami to oczywiste jest że będzie się na nich zbierał z czasem nagar. Przecież ten nagar zbiera się wewnątrz rurki parownika na igle i dyszy. Pamiętam że jak pierwszy raz rozbierałem Tilleya to zauważyłem, że ma on na iglicy taką sprężynkę która służy praktycznie tylko do zwiększenia powierzchni parowania. Była ona całkowicie pokryta nagarem (brunatnym osadem), który praktycznie całkowicie blokował przepływ cieczy wewnątrz rurki parownika. Czyszczenie tego zajęło trochę czasu.
Pewnie jedynym paliwem, na którym to nie wystąpi będzie spirytus...
serwisploterow.myds.me - jeśli potrzebujesz naprawić coś na pograniczu elektroniki, automatyki, łączności odezwij się prywatnie Idea
#43