Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Petromax HK 500 - jestem nowy tutaj
#1
Cześć!
Na początku Kocurek chciałby przywitać Wszystkich na tym Forum,
To mój pierwszy post jestem nowy.

Kilka dni temu zakupiłem na „znanym portalu aukcyjnym” lampę Petromax HK500, lampa jest chyba powystawowa albo ze zwrotów, raczej nigdy nie była używana, pochodzi z sieci Conrad.
Z zakupem takiej lampy w wersji mosiądz nosiłem się od ok. 1,5roku. Nie mam doświadczenia z lampami naftowymi, a jedynie z turystyczną gazową lampką Markill 100cp.
Przed pierwszym odpaleniem, "skórkę tłoczka" #46 całą noc moczyłem w oleju silikonowym.
Lampa + dołączona siatka Helox + paliwo parafinowe wedł. mnie daje piękne białe światło, - ale to jest oczywiście moje subiektywne wrażenie i nie mogę tego porównać z innym zestawem.
Niestety żona mnie pogoniła i lampkę wywiozłem do domku na działce, gdzie świeciła na nowej koszulce 1 godz. I 10 minut, po czym lampę wyłączyłem. Wedł. mnie wszystko był ok.

Zakupiłem 12L paliwa, które w razie niekompatybilności z lampą można użyć, do grilla, pieca, kominka itp.

Mam do Was kilka pytań:
1.co sądzicie o składzie chemicznym tego paliwa? Podczas palenia nie wyczuwam zapachu, zauważyłem że szybko odparowuje, i pod koniec grzania z nerki już należy włączać lampę.
Karta charakterystyki:
https://www.motochemia.pl/manuals/QUICK%...rvndgucfk0

2.w mojej lampce trzeba użyć znacznej siły aby dokręcić śrubkę przy manometrze, w przeciwnym wypadku uchodzi powietrze (1 banieczka na sekundę – sprawdzałem pod wodą)
Czy to jest standard w tej lampie, czy mi się trafiła „niedorobiona” śrubka?

3.jaka jest żywotność siatek, ile godzin palenia zazwyczaj wytrzymują?,