Wątek zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Nowa" 900 prawdopodobnie z 1941 roku
09-12-2013, 23:03 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2013 23:23 przez divemaster.)
Post: #1
"Nowa" 900 prawdopodobnie z 1941 roku
No to kupiłem sobie kolejną niekompletna 900kę. Na razie wstępnie odczyściłem z brudu, gwinty "odmakają" w odrdzewiaczu bo się nie odkręcają. Dysza znowu zapchana, igła złamana , brakuje jak widać sporo...

Nie wiem czy nie powinienem był jej zostawić w takim miedzianym kolorze, ale za późno bo cif zrobił swoje i zmył tą warstewke razem z niklem i brudem....


Załączone pliki Miniatury


serwisploterow.myds.me - jeśli potrzebujesz naprawić coś na pograniczu elektroniki, automatyki, łączności odezwij się prywatnie Idea
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
09-12-2013, 23:09
Post: #2
RE: "Nowa" 900 prawdopodobnie z 1941 roku
Napisałeś 'jak widać'. A widać nic Wink
Znajdź wszystkie posty użytkownika
09-12-2013, 23:18
Post: #3
RE: "Nowa" 900 prawdopodobnie z 1941 roku
Może za duże wstawiasz.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
15-12-2013, 19:00
Post: #4
RE: "Nowa" 900 prawdopodobnie z 1941 roku
Lampa po oczyszczeniu


Załączone pliki Miniatury


serwisploterow.myds.me - jeśli potrzebujesz naprawić coś na pograniczu elektroniki, automatyki, łączności odezwij się prywatnie Idea
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
15-12-2013, 20:54
Post: #5
RE: "Nowa" 900 prawdopodobnie z 1941 roku
Bardzo ciekawie wygląda to maleństwo Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
15-12-2013, 23:16
Post: #6
RE: "Nowa" 900 prawdopodobnie z 1941 roku
Jak-czym- dokladnie czysciles?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
16-12-2013, 01:04
Post: #7
RE: "Nowa" 900 prawdopodobnie z 1941 roku
Szczerze mówiąc bardzo żałuje że nie zostawiłem w takim stanie jak na zdjęciu nr 3, ale teraz już za późno, poza tym bardzo by się to żarło z nowymi częściami, które będę musiał zdobyć pewnie z pelam.de.

Po kolei:
- rozebranie na części po odmoczeniu w jakimś tłustym "odrdzewiaczu" gwintów
- mycie zwykłą gorącą wodą starej powłoki chromowej (prawie cała się zmywa )
- odmoczenie w jakimś płynie do mycia WC na bazie chloru (może być domestos albo coś tańszego) po tym etapie mamy zdjęcie nr 3
- szorowanie druciakiem do szorowania garów z resztek chromu
- szorowanie cifem lub czymś podobnym
- szorowanie "gąbką ścierną" do polerowania/matowania stali kwasoodpornej (około 300)
- przepolerowanie papierem ściernym wodnym 500 - ten etap powinienem powtórzyć bo zostało to zrobione zbyt powierzchownie
-polerowanie pastą polerska Autosol - najlepsza pasta polerska - ( z powodu zbyt słabego przepolerowania papierem 500 nadal widać drobne wżery na całej powierzchni i dlatego połysk nie jest jak zwierciadło,

Koszyk :
po oddzieleniu stalowej części odmoczenie jej w "Fosolu" z grubej warstwy rdzy, potem przetarcie papierem ściernym aby "zniszczyć" resztki chromu.

ugotowanie w roztworze 600g sody kaustycznej + 300g saletry potasowej w niecałym litrze wody przez co najmniej 30minut następuje poczernienie (oksydowanie) stali - nie rdzewieje ona potem i jest czarna.

Uwaga ostatni etap robić bardzo uważnie, ne dolewać wody w czasie gotowania!!! Bo będzie pryskało i poparzy albo nawet wypali oczy!

Dyszę udało się odczyścić, niestety igła jest do wymiany.

serwisploterow.myds.me - jeśli potrzebujesz naprawić coś na pograniczu elektroniki, automatyki, łączności odezwij się prywatnie Idea
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Lampy Ciśnieniowe | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS