Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bez klosza
#1
Dzien dobry,
Jestem nowym użytkownikiem Waszego forum. Tym bardziej mi miło powitać wszystkich Smile.

Właśnie otrzymałem od swojego taty miły podarunek: Lampę EFAR 608 100 C.P. Z mojej dotychczasowej lektury forum wynika, że dużej większości z Was jest to znany producent.

Pytania (przepraszam, wciąż jestem nowicjuszem):
1. czy taką Lampę można odpalić bez szkła (rozumiem, że skoro nie mam żadnego, powinienem dokupić dwie sztuki?)
2. Czy można palić benzyną? Denaturatem? Naftą? Ogólnie dostępnymi paliwami ciekłymi, przeznaczonymi do lamp (pewnie można takie paliwa kupić w sieciowych marketach, choć widzę z Waszych postów, że jest mnóstwo tańszych źródeł zakupu w necie?)
3. Rodzaj paliwa ma wpływ na zapach spalanego paliwa wokół, podczas jej palenia oraz na ilośc "nagaru" gromadzacego się w elementach lampy?
4. Jakie są Wasze rekomendacje co do źródeł pozyskania szkła?

Serdecznie pozdrawiam,
Marek
#2
Witaj

Nie miałem styczności z tą lampą, jednak z tego co widzę w internecie, jest bardzo podobna do znanych mi lamp.

Ad1
Lampę można odpalić bez szkła, jednak wskazane są spokojne warunki - najlepiej w pomieszczeniu. Szkło pomaga utrzymywać wysoką temperaturę przy parowniku a tym samym lepiej gazuje się paliwo.
Co do ilości szkieł to ilość ma mniejsze znaczenie. Jedno wystarczy, ale jak chcesz zapas to oczywiście powielasz zakup Wink
Ad2
Palić benzyną można jednak konsekwencje tego mogą być różne. Jeśli lampa jest dedykowana do paliwa typu nafta to takie paliwo powinno się używać. Do spirytusu konieczne są delikatne modyfikacje.
Ad3
Zapach zależy od paliwa oraz od temperatury lampy. Jak 'zalejesz' za chłodną lampę naftą to dostaniesz płomień, kłęby dymu oraz charakterystyczny zapach. Jeśli zaś lampa jest w odpowiedniej temperaturze to efekty węchowe są znikome.
Jest też lobby spirytusowe, które wącha tylko to paliwo Wink
Ad4